طب سوزنی شیراز | درمان دیسک شیراز

ساییدگی گردن - فیزیوتراپی و طب سوزنی سیناطب

جلوگیری از کپی کردن مطالب

ساییدگی گردن

ستون فقرات گردن از هفت مهره و دیسک های بین مهره ای تشکیل شده است. متحرک ترین قسمت کل ستون فقرات را همین مهره ها تشکیل داده و حرکات سر کاملاً وابسته به این مهره ها است. با فشار زیاد روی مهره ها، مفاصل ستون فقرات دچار ساییدگی می شود.

علائم:

حساسیت به لمس (در مواقع شدید)

کاهش دامنه حرکتی

ایجاد اشکال در بلع غذا (در موارد شدید)

درد گردن

درد در شانه و بازو و دست

ضعف و بی حسی در بازو و دست ها

شدت گرفتن درد هنگام خم و راست کردن گردن

سردرد

دلایل:

ستون فقرات به طور طبیعی در معرض تغییرات ناشی از افزایش سن است اما برخی دلایل دیگر باعث می شود این ساییدگی زودتر اتفاق بیفتد.

ضربه گردن

کشیدگی گردن

بلند کردن اجسام سنگین

فعالیت های مکرر یا طولانی مدت

الگوی ناصحیح نشستن یا ایستادن

خم کردن بیش از حد گردن

استفاده بیش از حد از موبایل و کامپیوتر

چاقی و ضعف عضلات شکم (باعث بر هم زده شدن تعادل ستون فقرات می شوند و اغلب باعث می شود که گردن برای جبران تعادل به سمت جلو خم شود)

خشکی مفاصل بین مهره ای

انجام ورزش های ناصحیح مثل دراز و نشست که در نتیجه ی آن باعث ایجاد اسپاسم می شود

دیسک گردن

تومور

تنگی کانال نخاعی

اختلالات مادرزادی

درمان:

ساییدگی پروسه ای پیشرونده است که در صورت عدم کنترل، باعث آسیب تدریجی به بافت های گردن می شود. انجام درمان های کنترل کننده ساییدگی گردن جهت جلوگیری از پیشرفت این اختلال ضروریست.

درمان های توانبخشی که به منظور کنترل ساییدگی گردن به کار برده می شود عبارتند از: فیزیوتراپی،لیزر درمانی،تکنیک دستی،مگنت درمانی،طب سوزنی، تراکشن.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان یا مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 0713726471009172424564 تماس بگیرید.

فیزیوتراپی: با انجام فیزیوتراپی قابلیت انعطاف مهره های گردنی که در ساییدگی از بین می رود،افزایش می یابد و باعث تقویت عضلات ثبات دهنده گردن می شود.

تراکشن:تراکشن برای آزادسازی مفاصل گردن مورد استفاده قرار می گیرد و برای درمان آرتروز گردن بسیار کارامد است. در صورتی که فتق دیسک یا برآمدگی دیسک یا بیرون زدگی دیسک گردن داشته باشید، تراکشن باعث می شود که فشار روی مفاصل کم شود و التهاب عصب ها کاهش یابد.

لیزر درمانی: استفاده از درمان لیزر به دلیل نفوذ در عمق بافت، بافت های آسیب دیده ناشی از ساییدگی را ترمیم می کند و هم چنین باعث کاهش التهاب و بهبود درد می شود.

سوپر لیزر پرتوان که در کلینیک فیزیوتراپی تخصصی سیناطب انجام می شود با تأثیر عمقی تر نسبت به سایر لیزرها سرت و کیفیت ترمیم و درمان را بالاتر می برد.

تکنیک دستی: این تکنیک با انجام حرکات تخصصی باعث آزادسازی مفاصل بین مهره ای می شود، علائم ساییدگی را کاهش داده و موجب افزایش انعطاف پذیری گردن می شود.

مگنت درمانی: با ساییدگی مهره های گردن، مفاصل بین مهره ای به تدریج تخریب می شود و تغییر شکل می دهد. با انجام مگنت درمانی و ایجاد میدان مغناطیسی اطراف مهره های گردن می توان تخریب و تغییر شکل را در ساییدگی کنترل کرد.

طب سوزنی: با انجام طب سوزنی فشارهای ناشی از ساییدگی از روی مهره های گردن برداشته شده و هم چنین با تحریک نقاط مخصوص،آنزیم های ضد درد و التهاب از بدن به صورت طبیعی ترشح شده که باعث کاهش درد و کنترل ساییدگی می شود.

در افرادی که به دلیل مشکلاتی از قبیل درد معده، مشکلات گوارشی، اختلالات کبد و کلیه و… قادر به خوردن داروهای مسکن نیستند، علاوه بر این افراد با قند خون بالا که در انجام برخی از درمان ها مانند تزریق داخل مفصل محدودیت دارند استفاده از طب سوزنی در بهبود بسیار مؤثر است.

عوارض:

تنگی کانال نخاعی

آسیب به دیسک ستون فقرات

ضعف عصب و ماهیچه های دست

محدود شدن دامنه حرکتی

پیشگیری از ساییدگی گردن:

اصلاح طرز نشستن و ایستادن

استفاده از رژیم غذایی مناسب به منظور داشتن وزن مناسب

انجام حرکات کششی در مشاغلی که نیاز به استفاده طولانی مدت از کامپیوتر دارد

جلوگیری از خوابیدن روی شکم

انجام درست حرکات ورزشی

بلند نکردن اجسام سنگین