تنگی کانال نخاعی گردنی

تنگی کانال نخاع گردنی چگونه ایجاد می شود؟

تنگی کانال نخاعی گردنی به دلیل کاهش فضای عبور نخاع و ریشه های عصبی ایجاد می شود. تنگی کانال نخاعی گردن باعث فشار به ریشه های عصبی و نخاع می شود و از علائم آن عبارتند از:

گردن درد

درد در دست ها

تشدید درد هنگام خم کردن گردن و خوابیدن

اسپاسم ماهیچه های گردن و دست

بی حسی و سوزن سوزن شدن دست ها

اختلال در عملکرد طبیعی اندام فوقانی

کاهش انعطاف پذیری ستون فقرات گردن

چرا تنگی کانال نخاع گردنی ایجاد می شود؟

افزایش سن

تنگی های مادر زادی(در مواقع نادر)

پایین انداختن گردن به مدت طولانی

آرتروز ستون فقرات گردنی

فتق دیسک گردن

شکستگی یا لیز خوردگی مهره ها

تومورهای نخاعی

پوکی استخوان

ضربه مستقیم به ستون فقرات گردنی

روماتیسم

پارگی دیسک گردن

درمان تنگی کانال نخاع گردنی چیست؟

نخاع در گردن به دلیل کنترل و عصب رسانی دست ها و پاها بسیار حائز اهمیت است. درمان دیرهنگام تنگی کانال نخاعی باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری مثل ضعف دست ها و پاها می شود. درمان تنگی کانال نخاعی شامل: فیزیوتراپی،طب سوزنی،مگنت درمانی،لیزر درمانی،تکنیک دستی و تیپینگ می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان یا مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 0713726471009172424564 تماس بگیرید.

فیزیوتراپی: در فیزیوتراپی ار روی دیسک با تقویت عضلات عمقی گردن که باعث ثبات گردن و کانال نخاعی می شود فشار روی دیسک های ناحیه گردن کاهش یافته و باعث بهبود تنگی کانال نخاع می شود.

به دلیل اهمیت ویژه نخاع گردنی انجام درمان های زیر کنار فیزیوتراپی ضروریست:

1) مگنت درمانی: با استفاده از درمان مگنت تراپی با نفوذ به دیسک و مهره های گردنی، استحکام ستون فقرات گردنی بیشتر شده و در نتیجه فشار روی نخاع و ریشهای عصبی کمتر می شود. هم چنین در مواقعی که تنگی کانال نخاعی به دلیل پوکی استخوان ایجاد می شود، مگنت تراپی در کنترل پوکی استخوان و افزایش تراکم بافت های استخوانی بسیار مؤثر است.

2) طب سوزنی: در تنگی کانال نخاعی گردنی با وارد شدن به عمق بافت، گیر افتادگی های ریشه عصبی و فیبرهای ماهیچه ای را آزاد کرده و در نتیجه باعث بهبود تنگی کانال نخاعی می شود.

در افرادی که به دلیل مشکلاتی از قبیل درد معده، مشکلات گوارشی، اختلالات کبد و کلیه و… قادر به خوردن داروهای مسکن نیستند،علاوه براین افراد قندخون بالا که در انجام برخی از درمان ها مانند تزریق داخل مفصل محدودیت دارند، استفاده از طب سوزنی در بهبود بسیار مؤثر است.

3) لیزر درمانی: وقتی علت تنگی کانال نخاعی پارگی دیسک باشد، با انجام لیزر درمانی آسیب های دیسک ترمیم می شود،التهاب کاهش می یابد و هم چنین باعث تقویت ماهیچه های ستون فقرات می شود.

سوپر لیزرپرتوان که در کلینیک فیزیوتراپی سیناطب انجام می شود با تأثیر عمقی تر نسبت به سایر لیزرها سرعت و کیفیت ترمیم و درمان را بالاتر می برد.

4) تکنیک دستی: درمان دستی و تنظیم ستون فقرات که توسط فیزیوتراپیست انجام می گیرد،حرکت طبیعی ستون فقرات را بهبود بخشیده و به افزایش فضای بین مهره و کاهش فشار بر اعصاب تحت فشار کمک می کند.

5) تیپینگ: با اعمال تِیپ روی قسمت های دردناک و ملتهب ستون فقرات،التهاب و درد کاهش می یابد و باعث افزایش حس عمقی گردن و در نتیجه بهبود عملکرد آن می شود.

برای سلامت گردن حتما موارد زیر را رعایت کنید:

 

  • گردن خود را به مدت طولانی پایین نیندازید.

  • حین کار کردن ( کار با کامپیوتر،موبایل،آشپزی و… ) حتما تمرینات مخصوص گردن را انجام دهید.

  • هنگام خوابیدن بالش کاملا زیر گودی گردن را پر کند.

  • بالش خیلی بلند استفاده نکنید.

این نوشته در تنگی کانال نخاعی, گردن ارسال و , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.