جلو افتادگی سر

جلو افتادگی سر چگونه ایجاد می شود؟

 

عارضه ی جلو افتادگی سر امروزه بسیار شایع شده است. جلو افتادگی سر باعث می شود گردن وزن بیشتری را تحمل کند و به مرور به ستون فقرات فشار وارد می شود.

– این شرایط باعث خارج شدن کل ستون فقرات از حالت طبیعی می شود.

– ممکن است به اعصاب ناحیه ی سر فشار وارد کند و فرد دچار سردرد شود.

– عملکرد تنفس و قلب را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث بیرون زدگی دیسک گردن و کمر می شود.

– باعث دردهای تیر کِشنده به دست ها می شود.

– موجب خستگی پشت گردن و کتف ها می شود.

علامت جلو افتادگی سر چیست؟

درد تیر کِشنده در دست (گاهی اوقات)

بد شکلی گردن و ستون فقرات

خستگی پشت کمر

درد و خستگی گردن

جلو افتادگی سر به چه علتی ایجاد می شود؟

– بالش بلند

– استفاده ی بسیار طولانی از کامپیوتر

– پیامک دادن زیاد با موبایل

– خم شدن زیاد گردن حین نشستن

– رانندگی طولانی

جلو افتادگی سر چگونه قابل تشخیص است؟

بایستید و به دیوار تکیه دهید. سر، شانه و لگن را به دیوار بچسبانید، طوری که پاشنه ها کمی از دیوار فاصله بگیرند (حدود 15 سانتی متر). فرد دیگری انگشتان دست را پشت قوس گردن قرار دهد. اگر بیش از 3 انگشت قوس گردن با دیوار فاصله داشت شما دچار عارضه ی سر و گردن به جلو هستید.

راهکارهای درمانی برای جلوافتادگی سر

با توجه به اینکه ستون فقرات گردن انعطاف پذیرترین قسمت ستون فقرات است،تغییر انحنای این قسمت باعث تغییرات زیادی روی قسمت های پایین تر ستون فقرات می شود. تغییر انحنای ستون فقرات گردنی و جلوافتادگی سر باعث فشار روی دیسک های گردن و نخاع می شود. بنابراین درمان اصلاح انحنای ستون فقرات گردنی و جلو افتادگی سر بسیار ضروری است.

درمان های توانبخشی به منظور اصلاح جلو افتادگی سر عبارتند از: فیزیوتراپی، طب سوزنی، لیزر درمانی، تیپینگ و تکنیک دستی.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان یا مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 07137264710 – 09172424564 تماس بگیرید.

فیزیوتراپی: فیزیوتراپی با استفاده از جریان های الکتروتراپی درد ناشی از جلو افتادگی گردن را کاهش می دهد و هم چنین با انجام تمرینات درمانی مخصوص، وضعیت ستون فقرات به حالت طبیعی باز می گردد.

طب سوزنی: با توجه به اینکه جلو افتادگی سر و تغییرحالت ستون فقرات باعث ایجاد گرفتگی هایی در ناحیه های پشت کتف، دستها و گردن می شودف با انجام طب سوزنی بافت های تحت فشار و گرفتگی به طور مؤثری آزاد می شوند.

در افرادی که به دلیل مشکلاتی از قبیل درد معده،مشکلات گوارشی،اختلالات کبد و کلیه و…قادر به خوردن داروهای مسکن نیستند،علاوه بر این افراد با قندخون بالا که در انجام برخی از درمان ها مانند تزریق داخل مفصل محدودیت دارند استفاده از طب سوزنی در بهبود بسیار مؤثر است.

تکنیک دستی: استفاده از تکنیک های تخصصی که با دست توسط متخصص فیزیوتراپی انجام می شود وضعیت مهره های گردن را به حالت طبیعی خود باز می گرداند.

لیزر درمانی: در مواقعی که جلو افتادگی سر مدت زمان طولانی ایجاد شده باشدف اصلاح وضعیت ستون فقرات به دلیل شکل گیری رباط ها و عضلات به حالت غلط و به مدت طولانی نیازمند انجام درمانیست که عمق نفوذ بالا و قدرت آزادسازی قوی تر داشته باشد. استفاده از جریان های لیزر به دلیل عمق نفوذ بالا در درمان این مشکل بسیار مؤثر است.

سوپر لیزر پرتوان که در کلینیک فیزیوتراپی تخصصی سیناطب انجام می شود با تأثیر عمقی تر نسبت به سایر لیزرها سرعت و کیفیت ترمیم و درمان را بالاتر می برد.

تیپینگ: جلو افتادگی سر و متعاقب آن انحراف گردن با انجام تکنیک های درمانی تیپ (چسب های مخصوصی که با کشش خاص و در جهات مختلف اعمال می شود)، وضعیت مهره های گردنی تا حد امکان به حالت صحیح خود باز می گردد.

توصیه های زیر را برای جلوگیری از جلوافتادگی سر انجام دهید:

– هنگام کار با کامپیوتر صفحه مانیتور را طوری تنظیم کنید که یک سوم بالای مانیتور رو به روی چشمان باشد و حدود 50 سانتی متر از صورت فاصله داشته باشد.

– سعی کنید صندلی مناسبی که فقط کمی گودی کمر را ایجاد نماید استفاده کنید و صاف بنشینید.

– از بالش بلند استفاده نکنید.

جهت تقویت عضلات ضعیف شده و اصلاح وضعیت افتادن سر به جلو تمرینات اصلاحی در فیزیوتراپی را انجام دهید.

این نوشته در جلوافتادگی سر ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.