ضعف لگن ناشی از بارداری

در مورد ضعف شکم ناشی از بارداری چه می دانید؟

در دوران بارداری به خصوص در ماه های آخر با افزایش وزن نوزاد، شکم به جلو آمده و عضلات شکم دچار ضعف و کشیدگی شدید می شوند

علاوه بر این تغییرات هرمونی در این دوره منجر به شل شدن رباط ها و کپسول مفاصل می گردد نتیجه آن افزایش گودی کمر، ضعف عضلات کف لگن و درد می شود

در صورتیکه فرد قبل از بارداری مشکلاتی از قبیل کمر درد، ضعف عضلات شکم و باسن و یا افزایش وزن داشته باشد این اختلالات و مشکلات بیشتر می شود

ورزش منظم و آمادگی بدنی قبل از بارداری ، تنظیم کالری مصرفی با میزان نیاز و سطح فعالیت فرد و مراقبت های دوران بارداری بسیار با اهمیت است

استفاده از گن های دوران بارداری ، پیاده روی منظم، تغذیه صحیح، مدیریت استرس و تمرینات مناسب هر فرد زیر نظر متخصص فیزیوتراپیست بسیار مهم است

پس از زایمان به دلیل کشیدگی شدید رباط ها و بی ثباتی مفاصل بخصوص پس از سزارین فرد با فعالیت هایی مثل خم شدن و ایستادن دچار درد های ناحیه لگن و کمر می  شود.

ضعف لگن پس از بارداری چه عوارضی دارد؟

تنگی کانال نخاعی

افتادگی لگن

درد ستون فقرات

اختلالات کمر و لگن

بی اختیاری ادرار

پارگی دیسک

دردهای عصب سیاتیک

بی حسی و درد در پاها

افتادگی شکم

راه درمان ضعف عضلات شکم چیست؟

مراقبت های حین بارداری و آموزش حالت های صحیح خوابیدن،نشستن و ایستادن در خانم های باردار بسیار حائز اهمیت است و انجام درمان هایی مانند فیزیوتراپی،تکنیک دستی و تیپینگ حین بارداری و لیزر درمانی، مگنت درمانی و طب سوزنی بعد از بارداری ضرورت دارد.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان یا مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 07137264710 – 09172424564 تماس بگیرید.

فیزیوتراپی: در فیزیوتراپی با آموزش تمرینات پوزیشن های صحیح باعث تقویت ماهیچه های کف لگن و اصلاح وضعیت ستون فقرات می شود.

تکنیک دستی: حین بارداری به دلیل ترشح هورمون های بارداری لگن ضعیف شده و وضعیت صحیح ستون فقرات را تغییر می دهد و در این دوره خونرسانی بافت های ستون فقرات کاهش می یابد و فرد مستعد درد و فشار روی ناحیه کمر می شود. با انجام تکنیک دستی گردش خون ستون فقرات افزایش می یابد و وضعیت کمر و لگن تصحیح می شود.

تیپینگ: تیپینگ درمانی بدون عوارض  و کاملاً ایمنی است که حین بارداری جهت کاهش فشار جنین روی ستون فقرات انجام می شود.

طب سوزنی: بعد از زایمان به دلیل ضعف شدید ماهیچه های کف لگن و شکم (به ویژه زایمان سزارین) شکم افتادگی پیدا کرده و ضعیف می شود، انجام طب سوزنی با افزایش خونرسانی و متابولیسم، باعث کاهش بافت چربی و تقویت ماهیچه های شکم می شود.

در افرادی که به دلیل مشکلاتی از قبیل درد معده، مشکلات گوارشی، اختلالات کبد و کلیه و… قادر به خوردن داروهای مسکن نیستند، علاوه بر این افراد با قندخون بالا که در انجام برخی از درمان ها مانند تزریق داخل مفصل محدودیت دارند استفاده از این طب سوزنی دربهبود بسیار مؤثر است.

مگنت درمانی: در این دوره به دلیل فشار به عضلات کف لگن این عضلات بسیار ضعیف شده و حتی ممکن است فرد دچار بی اختیاری ادرار شود که با انجام مگنت درمانی با استفاده از جریان های مغناطیس درمانی و نفوذ به عمق لگن باعث تقویت کف لگن می شود.

لیزر درمانی: دردهای ناشی از فشار روی ستون فقرات در این دوره با لیزر درمانی قابل ترمیم و درمان است.

سوپر لیزر پرتوان که در کلینیک فیزیوتراپی تخصصی سیناطب انجام می شود با تأثیر عمقی تر نسبت به سایر لیزرها سرعت و کیفیت ترمیم و درمان را بالاتر می برد.

هشدارهای بارداری:

– در این دوره بدن مادر به دلیل تغییرات هورمونی و فشار جنین ممکن است دردناک و متورم شود. مصرف هرگونه قرص و حتی پمادهای موضعی بدون مشورت با دکتر زنان مطلقاً ممنوع می باشد.

– اگر قبل از بارداری کمر درد، دردهای تیر کِشنده در پا و بی حسی دارید باید قبل از بارداری درمان شود.

بعد از زایمان به دلیل عوارض ناشی از بارداری هرچه سریعتر درمان را شروع کنید.

این نوشته در درد لگن و ضعف ناشی از بارداری ارسال و , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.