فلج اطفال

فلج اطفال یا بیماری پولیو چیست؟

فلج اطفال که با نام علمی پولیو شناخته می شود نوعی بیماری ویروسی است که سیستم عصبی مرکزی را درگیر می کند. ابتلا به ویروس فلج اطفال از فلج خفیف تا مرگ متغیر  است.

امروزه برنامه واکسیناسیون کودکان زیر 7 سال بر ای پیشگیری از این بیماری انجام می شود و خوشبختانه در سال 1988 سازمان بهداشت جهانی حذف فلج اطفال را به تصویب رسانید و در حال حاضر امکان ابتلای نوزادان تازه متولد شده به فلج اطفال تنها در مناطق محروم مانند افغانستان، پاکستان و هندوستان وجود دارد.

فلج اطفال چه علائمی دارد؟

تب

شل شدن پاها

آب شدن ماهیچه ها

ناتوانی در راه رفتن

بدشکلی پاها

کاهش عملکرد ماهیچه ها

اسپاسم عضلانی

استفراغ

مشکلات تنفسی

مشکل در بلع غذا

خستگی زودرس

آیا فلج اطفال درمان می شود؟

اگر فردی به این بیماری مبتلا شود درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما انجام درمان های توانبخشی در جهت جلوگیری از عوارض ناشی از این بیماری، بهبود عملکرد بیمار، جلوگیری از ضعف بیش تر عضلات، راحت تر شدن بیمار و کاهش درد ضرورت دارد. این درمان ها شامل: فیزیوتراپی، لیزر درمانی، مگنت درمانی و طب سوزنی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان یا مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 0917242456407137264710 تماس بگیرید.

فیزیوتراپی: فیزیوتراپی در بیماران فلج اطفال در جهت کاهش درد و بهبودی عملکرد عضلات انجام می گیرد.

لیزر درمانی: با نفوذ جریان لیزری به عمق بافت، گردش خون عمقی عصب و عضلات افزایش یافته و علاوه بر تقویت عضلات، درد نیز کاهش می یابد.

سوپرلیزر پرتوان که در کلینیک فیزیوتراپی تخصصی سیناطب انجام می شود، با تأثیر عمقی تر نسبت به سایر لیزرها سرعت و کیفیت ترمیم و درمان را بالاتر می برد.

مگنت درمانی: با جریان های مغناطیسی که به عمق عصب و ماهیچه ها وارد می شود، عملکرد اندام های ضعیف شده بهتر می شود.

طب سوزنی: با عمق نفوذ زیاد به داخل فیبرهای ماهیچه ای خونرسانی فیبرهای ماهیچه که به دلیل ضعف دچار اختلال شده افزایش می یابد و در نتیجه عملکرد بافت و اندام ها بهتر می شود.

در افرادی که به دلیل مشکلاتی از قبیل درد معده، مشکلات گوارشی، اختلالات کبد و کلیه و… قادر به خوردن داروهای مسکن نیستند، علاوه بر این افراد با قندخون بالا که در انجام برخی از درمان ها مانند تزریق داخل مفصل محدودیت دارند، استفاده از طب سوزنی در بهبود بسیار مؤثر است.

[WPSM_SERVICEBOX id=2720]

چگونه می توان از ابتلا به فلج اطفال جلوگیری کرد؟

انجام واکسیناسیون به موقع و خوردن منظم قطره فلج اطفال در کودکان به منظور پیشگیری از ابتلا به فلج اطفال ضرورت دارد.

این نوشته در بیماری ها, فلج اطفال ارسال و , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.