سندرم گیلن باره

گیلن باره بیماری ای است که علت ایجاد آن هنوز دقیقاً مشخص نیست اما در بیش تر مواقع به دلیل قرار گرفتن ویروس بر روی سیستم عصبی محیطی (اعصاب نخاعی و دست و پا) ایجاد می شود. در برخی مواقع این بیماری به دلیل حمله سیستم عصبی علیه خودِ بدن ایجاد می شود.

نشانه های ابتلا به بیماری گیلن باره چیست؟

بی حسی دست و پا

از بین رفتن یا کاهش برخی از رفلکس ها

مشکلات تنفسی

مشکل در بلع غذا و یا مایعات

ضعف حرکتی

دردناک شدن دست ها و پاها

چرا بیماری گیلن باره بوجود می آید؟

با توجه به اینکه هنوز علت کاملاً مشخصی برای این بیماری ذکر نشده است، اما بیش ترین علت این بیماری را عوامل ویروسی( مثل سرماخوردگی، آنفولانزا ) می دانیم. خوب است بدانید که بعد از تزریق برخی از واکسن ها به دلیل واکنش بدن به نوع واکسن ممکن است این بیماری ایجاد شود.

راه های درمانی بیماری گیلن باره چیست؟

زمان طلایی برای درمان بیماری گیلن باره 6 ماه اول است. بعد از 6 ماه نیز قابلیت درمان همچنان وجود دارد اما سرعت  پیشرفت بهبودی کم خواهد بود. انجام درمان های توانبخشی مثل فیزیوتراپی، طب سوزنی، لیزر درمانی و مگنت درمانی برای درمان این بیماری ضرورت دارد.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان یا مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 0713726471009172424564 تماس بگیرید.

فیزیوتراپی: استفاده از جریان های الکتریکال در فیزیوتراپی باعث تسهیل مسیر عصبی – عضلانی می شود و در نتیجه عملکرد عصب و عضله و حرکات بیمار را بهبود می بخشد و امکان راه رفتن را فراهم می کند.

طب سوزنی: در بیماری گیلن باره عصب های اندام ها ضعیف می شود و از طریق طب سوزنی می توان عصب های ضعیف شده را تقویت کرد.

در افرادی که به دلیل مشکلاتی از قبیل درد معده، مشکلات گوارشی، اختلالات کبد و کلیه و… قادر به خوردن داروهای مسکن نیستند، علاوه بر این افراد با قندخون بالا که در انجام برخی از درمان ها مانند تزریق داخل مفصل محدودیت دارند استفاده از طب سوزنی در بهبود بسیار مؤثر است.

لیزر درمانی: جریان های لیزری به دلیل نفوذ به داخل بافت، باعث ترمیم عصب های آسیب دیده اندام ها می شود.

سوپرلیزر پرتوان که در کلینیک فیزیوتراپی تخصصی سیناطب انجام می شود با تأثیر عمقی تر نسبت به سایر لیزرها سرعت و کیفیت ترمیم و درمان را بالاتر می برد

مگنت درمانی: در مگنت درمانی با استفاده از جریان های مغناطیسی که هیچگونه عوارضی ندارد، بافت عصبی – عضلانی تقویت می شود.

[WPSM_SERVICEBOX id=2205]

درمان های توانبخشی چه تأثیری بر بیماران مبتلا به گیلن باره دارد؟

کمک به برگشت عملکرد بیمار و بدست آمدن استقلال او

تقویت عضلات و عصب های ضعیف شده بیمار

آزادسازی عضلات کوتاه شده

تقویت عضلات ضعیف

بدست آوردن حداکثر استقلال بیمار

بهبود ریتم خواب بیمار

جلوگیری از عوارض پوکی استخوان و زخم بستر

پیشگیری از مشکلات تنفسی

کاهش درد

نمونه ی درمان بیماری گیلن باره در کلینیک فیزیوتراپی سیناطب

عکس فوق دختری 4 ساله با بیماری گیلن باره شدید تنفسی را نشان می دهد که از ابتدای درمان تحت نظر پرسنل کلینیک سیناطب بوده است. این بیمار از چهار اندام (دست ها و پاها) به دلیل بیماری گیلن باره فلج شده بود و پس از درمان توانست توانایی کامل راه رفتن و حرکات درست را بازیابد که در فیلم زیر راه رفتن او را می بینید.(به دلیل محرمانه بودن اطلاعات بیماران از گذاشتن چهره آن ها معذوریم)

این نوشته در گیلن باره ارسال و , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.