واریس

واریس یکی از بیماری های شایع عروقی می باشد. در این بیماری دیواره عروق کارایی خود را از دست می دهد و دریچه های وریدی نمی توانند به خوبی عملکرد خود را اجرا کنند و خون به اطراف بافت تراوش می کند. در هر قسمتی از بدن واریس می تواند رخ دهد اما در پاها به خصوص مچ و ساق پا شایع تر است.

درد در ناحیه واریس

سوزش

تورم

ایجاد کبودی

بیرون زدگی در عضو درگیر

گرفتگی عضلات

ایجاد لخته خون در ورید واریس

علل ایجاد واریس

افزایش سن

بارداری

جنسیت (در خانم ها این بیماری شایع تر است)

ایستادن طولانی مدت

اضافه وزن

راه رفتن طولانی مدت

نشستن های طولانی به خصوص در کارمندان

تغذیه نامناسب و رژیم های غذایی چرب

کاهش وزن

ورزش مناسب (شامل: کشش عضلات پشت پا)

خودداری از نشستن و ایستادن های طولانی مدت

نپوشیدن لباس های تنگ

بالا نگه داشتن پاها پس از پیاده روی و یا نشستن های زیاد

درمان

با توجه به اینکه واریس شدت متفاوتی دارد، در اغلب موارد با درمان های توانبخشی مانند فیزیوتراپی، لیزر درمانی و طب سوزنی قابل کنترل است. هدف از درمان واریس جلوگیری از پیشرفت این بیماری می باشد و بنابراین اقدامات توانبخشی در جهت کنترل آن ضروریست.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان یا مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 09172424561 07137264710 تماس بگیرید.

فیزیوتراپی: فیزیوتراپی به منظور کاهش التهاب و درد عروق واریسی بسیار موثر است. انجام تمرینات درمانی که توسط متخصصین فیزیوتراپیست در کلینیک فیزیوتراپی سیناطب به شما توصیه می شود جهت کنترل این بیماری کمک کننده است.

لیزر درمانی: با ترمیم عروق آسیب دیده درد، سوزش و التهاب را کاهش می دهد و نقش مهمی در بهبود گردش خون در عضو مبتلا دارد.

سوپر لیزر پرتوان که در کلینیک فیزیوتراپی سیناطب انجام می شود با تاثیر عمقی تر نسبت به سایر لیزرها سرعت و کیفیت ترمیم و درمان را بالاتر می برد.

طب سوزنی: در تکنیک طب سوزن خشک با ورود نیدل ها به ناحیه مبتلا به گرفتگی که به دلیل ناکارآمدی عروق ایجاد شده است، باعث آزادسازی گرفتگی ها می شود.

در افرادی که به دلیل مشکلاتی از قبیل درد معده، مشکلات گوارشی، اختلالات کبد و کلیه و… قادر به خوردن داروهای مسکن نیستند، علاوه بر این افراد با قند خون بالا که در انجام برخی از درمان ها مانند تزریق داخل مفصل محدودیت دارند استفاده از طب سوزنی در بهبود بسیار موثر است.

تمرینات ورزشی مخصوص واریس

مانند فیلم زیر روی پاشنه و پنجه خود حرکت کنید. روزانه 3 بار و به تعداد 10 حرکت انجام دهید.

مطابق عکس زیر قسمت پنجه پا را به دیوار بچسبانید و 15 ثانیه نگه دارید. این تمرین را روزانه 3 بار و هر بار 5 مرتبه تکرار کنید.

این نوشته در روش های درمانی, واریس ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.