گفتار درمانی در شیراز

گفتار درمانی:

حتما داستان دکتر مجتبی شکوری استاد دانشگاه راشنیدین که با لکنت بسیار شدید با دو سال گفتار درمانی به طور کامل بهبودی پیدا کرد می توانید در گوگل داستان مشکلش را از زبان خودش بشنوید.

کار گفتار درمانی چیه؟

وقتی نوزاد به دلایل مختلف مثل نارس بودن یا بیماریهای مختلف توانایی مکیدن یا بلغ ندارد، وقتی کودک در زمان معین توانایی گفتن کلمات را ندارد یا خوب حرف نمی زند به عبارت دیگر تاخیر در گفتار دارد. وقتی فرد امکان حرف زدن روان ندارد و منقطع و با لکنت حرف می زند. وقتی به دلیل اختلات ذهنی مثل اتیسم (درخود ماندگی) کودک دچار اشکال در درک زبان می شود. وقتی به دنبال سکته، ضربه مغزی یا بیماریهای سیستم اعصاب، بلع وگفتار دچار مشکل می شود. درواقع زبان مفهوم وسیعی دارد که گفتار وحرف زدن، نمود کلامی زبان است. گفتاردرمان به ما کمک می کند مشکلات مربوط به درک، بیان یا روانی گفتار بر طرف شود.

گفتار درمان با تمرینات وتکنیک های  تخصصی میتواند قدرت بلع را که پس از بعضی بیماری ها از بین رفته و می تواند ادامه زندگی را به طور جدی به خطر بیندازد، درمان کند.

امروزه به دلیل آسیب های دوران کودکی یا ضربات مغزی و یا اختلالات روانی وهیجانی افراد دچار مشکل گفتاری ولکنت می شوند که با مراجعه به گفتار درمانی می توانیم دراکثر موارد به طورکامل ازاین مشکل خلاص شویم.

قابل ذکر اینکه در اکثر موارد نیاز به گذراندن یک دوره چند ماهه وگاهی یک الی دو سال برای بهبودی می باشد و نباید تا رسیدن به نتیجه مطلوب ومناسب، درمان را قطع کنیم چون الگوهای غلط گفتاری نیاز به یک دوره طولانی جهت جایگزین کردن الگوی صحیح هست.

در مرکز توانبخشی سیناطب گفتار درمان با گرفتن تاریخچه وارزیابی دقیق از مشکل وتدوین یک برنامه دقیق ومنظم به فرد در جهت تسریع بهبودی کمک می کند.

بیایید در کنار یک متخصص گفتار درمان، مشکلاتی را که یک عمر ارتباط لذت بخش ما را به هم می ریزد واعتماد به نفس مارا نابود می کند، رفع کنیم.​

این نوشته در گفتار درمانی ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.