سوپر لیزر پرتوان

با استفاده از لیزردرمانی ترمیم سلول ها پس از تخریب، ترمیم و رشد آکسون عصب تخریب شده و ترشح آنزیم های کمک کننده به متابولیسم صورت می گیرد امواج لیزر از دیرباز در مصارف پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است.امروزه انواع متفاوتی از این امواج در دستگاه های مختلف تولید می شود که بر اساس نوع، خواص و تاثیرات آن طبقه بندی می شود.

لیزر مورد استفاده در فیزیوتراپی از انواع لیزرهای ترمیمی بوده و به طور موثری در درمان ضایعاتی از قبیل پارگی دیسک بین مهره ای، آسیب منیسک زانو، دردهای نقطه ای و میوفاشیال، کشیدگی و پارگی رباط، پیچ خوردگی مچ پا، چسبندگی اعصاب محیطی مانند تنگی کانال مچ دست، خشکی شانه، نوروپاتی های محیطی،التهاب آرنج  و خار پاشنه.

لیزرهای مورد استفاده در فیزیوتراپی به دو نوع کم توان و پرتوان (سوپر لیزر) تقسیم می شوند.سوپر لیزر دارای قدرت و نفوذ بیشتری بوده و از یک تکنولوژی جدید با دامنه ی تنظیم پارامترهای مختلف جهت کاربرد های مختلف درمانی بهره مند است.

سوپر لیزرپرتوان با ورود به بافت عمقی مورد نظر باعث افزایش خونرسانی به ناحیه ی آسیب دیده و دور شدن مواد زائد، کاهش التهاب و ترمیم می شود

بافت هایی که امکان دسترسی به آن ها از راه های غیر جراحی وجود ندارد با تکنولوژی پیشرفته ی سوپر لیزر این امکان فراهم می شود.

امروزه با وجود چنین امکانات درمانی ، بیماران مبتلا به پارگی دیسک بین مهره ای در اغلب موارد از جراحی ستون فقرات نجات می یابند…

موارد استفاده:

• گیرافتادگی عصب

• آسیب عصب

• التهاب

• بیرون زدگی دیسک کمر و گردن

• عوارض بعد از جراحی

در مواردیکه یک بافت در عمق بدن است مانند دیسک بین مهره ها، رباط صلیبی، منیسک زانو و رباط ها با دستگاه های معمول نمی توان به این بافت ها دسترسی داشت. با ساخت لیزرهای ترمیمی پر قدرت این امکان فراهم شد که تا عمق 15 سانتی متر بافت آسیب دیده را مورد درمان قرار داد.لیزردرمانی توانایی ترمیم، افزایش خونرسانی و دفع مواد زاِئد را دارد.طوری که با استفاده از این دستگاه بیمار احساس بهبودی را گزارش می دهد.

گاهی به دنبال عمل های جراحی چسبندگی  و ضعف شدید در ناحیه ی جراحی ایجاد می شود که با لیزرهای سوپر پرتوان می توان عوارض جراحی را کاهش داد

این نوشته در لیزر پرتوان ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.