طب سوزنی شیراز | درمان دیسک شیراز

ساییدگی کمر - فیزیوتراپی و طب سوزنی سیناطب

جلوگیری از کپی کردن مطالب

ساییدگی کمر

ساییدگی ستون فقرات بیش تر در سنین بالا اتفاق می افتد. هم چنین ساییدگی کمر در اثر شکستگی مهره ها و عادات نادرست نشستن و گاهی در جوانان نیز به دلیل مشکلات مادرزادی مثل انحراف ستون فقرات (اسکولیوز) ایجاد می شود.

با ساییدگی مهره های کمر، به تدریج بافت های اطراف دیسک مانند رباط ها، غضروف ها و استخوان ها دچار تغییرات تخریبی می شوند.

علائم:

کمر درد

خشکی ستون فقرات

بی حسی و ضعف کمر، باسن و پاها

تشدید درد در شرایط ایستادن طولانی مدت

خشکی صبحگاهی

مشکل در انجام فعالیت های عادی روزمره مثل لباس پوشیدن

علت ها و دلایل:

آسیب ستون فقرات

بلند کردن اجسام سنگین

خم و راست شدن مکرر

فرسایش دیسک های ستون فقرات

افرادی که پیشینه کمر درد دارند

اضافه وزن

شکستگی قبلی مهره ها

انحراف ستون فقرات

بد نشستن و بد خوابیدن

تشخیص:

با معاینات بالینی ستون فقرات و عکس ساده رادیوگرافی، ساییدگی کمر (آرتروز) تشخیص داده می شود.

درمان:

با توجه به اینکه ساییدگی به تدریج باعث ایجاد عوارضی در ستون فقرات می شود، انجام درمانهای توانبخشی که شامل: فیزیوتراپی (الکتروتراپی، مادون قرمز، تمرین درمانی)، طب سوزنی، لیزر درمانی، مگنت درمانی، تیپینگ و تکنیک دستی می باشد، ضروری است.

در کلینیک فیزیوتراپی سیناطب، معاینه رایگان توسط متخصصین فیزیوتراپی جهت تشخیص وضعیت شما صورت می گیرد و با توجه به وضعیت شما، از روش های درمانی مناسبی به منظور کاهش درد، بهبود دامنه ی حرکتی و درمان آرتروز ستون فقرات استفاده می نماید.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان یا مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 07137264710 – 09172424564 تماس بگیرید.

فیزیوتراپی: این درمان با استفاده از تمرینات کششی و تقویتی مخصوص و آزاد کردن مهره های کمر، به آرتروز ستون فقرات شما کمک می کند و باعث می شود انعطاف پذیری کمر را دوباره به دست آورید.

تکنیک دستی: این روش شامل آزاد کردن بافت، اصلاح حرکتی مهره ها، بهبود ریتم حرکتی ستون فقرات می باشد که با دست انجام می شود.

تیپینگ: با استفاده از تکنیک تیپینگ فشار از روی بافت های اطراف ستون فقرات برداشته می شود و به کنترل ساییدگی کمر کمک می کند. هم چنین در کاهش درد و اسپاسم ناشی از ساییدگی مؤثر است.

تیپینگ تکنیک تخصصی است که حتماً باید توسط متخصص فیزیوتراپیست انجام شود و با چسب های رایج که از داروخانه ها خریداری می شود کاملاً متفاوت است.

طب سوزنی: با نفوذ به عمق بافت باعث آزادسازی گرفتگی های ناشی از ساییدگی می شود و با آزادسازی عروق، گردش خون عمقی کمر را افزایش می دهد و به کاهش درد و التهاب بافت های تحت فشار ناشی از ساییدگی کمک می کند.

هم چنین در افرادی که به دلیل مشکلاتی از قبیل درد معده، مشکلات گوارشی، اختلالات کبد و کلیه و… قادر به خوردن داروهای مسکن نیستند، علاوه بر این افراد با قند خون بالا که در انجام برخی از درمان ها مانند تزریق داخل مفصل محدودیت دارند استفاده از طب سوزنی بسیار مؤثر است.

مگنت درمانی: با استفاده از جریان های مخصوص مغناطیسی باعث استحکام کمر، کاهش پوکی استخوان (که در مهره های کمر بسیار شایع است) و پیشگیری از تخریب مفاصل ستون فقرات ناشی از ساییدگی می شود.

لیزر درمانی: استفاده از جریان های قوی با عمق نفوذ زیاد است که باعث ترمیم بافت های آسیب دیده کمر  که به دلیل ساییدگی ایجاد شده است، می شود و هم چنین در کاهش درد بسیار مؤثر است.

سوپر لیزر پرتوان که در کلینیک فیزیوتراپی سیناطب انجام می شود با تأثیر عمقی تر نسبت به سایر لیزرها سرعت و کیفیت ترمیم و درمان را بالاتر می برد.

پیشگیری:

بلند نکردن اجسام سنگین