طب سوزنی شیراز | درمان دیسک شیراز

جلوگیری از کپی کردن مطالب

Monthly Archives: دسامبر 2018

فلج اطفال

فلج اطفال یا بیماری پولیو چیست؟

فلج اطفال که با نام علمی پولیو شناخته می شود نوعی بیماری ویروسی است که سیستم عصبی مرکزی را درگیر می کند. ابتلا به ویروس فلج اطفال از فلج خفیف تا مرگ متغیر  است.

امروزه برنامه واکسیناسیون کودکان زیر 7 سال بر ای پیشگیری از این بیماری انجام می شود و خوشبختانه در سال 1988 سازمان بهداشت جهانی حذف فلج اطفال را به تصویب رسانید و در حال حاضر امکان ابتلای نوزادان تازه متولد شده به فلج اطفال تنها در مناطق محروم مانند افغانستان، پاکستان و هندوستان وجود دارد.

فلج اطفال چه علائمی دارد؟

تب

شل شدن پاها

آب شدن ماهیچه ها

ناتوانی در راه رفتن

بدشکلی پاها

کاهش عملکرد ماهیچه ها

اسپاسم عضلانی

استفراغ

مشکلات تنفسی

مشکل در بلع غذا

خستگی زودرس

آیا فلج اطفال درمان می شود؟

اگر فردی به این بیماری مبتلا شود درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما انجام درمان های توانبخشی در جهت جلوگیری از عوارض ناشی از این بیماری، بهبود عملکرد بیمار، جلوگیری از ضعف بیش تر عضلات، راحت تر شدن بیمار و کاهش درد ضرورت دارد. این درمان ها شامل: فیزیوتراپی، لیزر درمانی، مگنت درمانی و طب سوزنی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان یا مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 0917242456407137264710 تماس بگیرید.

فیزیوتراپی: فیزیوتراپی در بیماران فلج اطفال در جهت کاهش درد و بهبودی عملکرد عضلات انجام می گیرد.

لیزر درمانی: با نفوذ جریان لیزری به عمق بافت، گردش خون عمقی عصب و عضلات افزایش یافته و علاوه بر تقویت عضلات، درد نیز کاهش می یابد.

سوپرلیزر پرتوان که در کلینیک فیزیوتراپی تخصصی سیناطب انجام می شود، با تأثیر عمقی تر نسبت به سایر لیزرها سرعت و کیفیت ترمیم و درمان را بالاتر می برد.

مگنت درمانی: با جریان های مغناطیسی که به عمق عصب و ماهیچه ها وارد می شود، عملکرد اندام های ضعیف شده بهتر می شود.

طب سوزنی: با عمق نفوذ زیاد به داخل فیبرهای ماهیچه ای خونرسانی فیبرهای ماهیچه که به دلیل ضعف دچار اختلال شده افزایش می یابد و در نتیجه عملکرد بافت و اندام ها بهتر می شود.

در افرادی که به دلیل مشکلاتی از قبیل درد معده، مشکلات گوارشی، اختلالات کبد و کلیه و… قادر به خوردن داروهای مسکن نیستند، علاوه بر این افراد با قندخون بالا که در انجام برخی از درمان ها مانند تزریق داخل مفصل محدودیت دارند، استفاده از طب سوزنی در بهبود بسیار مؤثر است.

فلج اطفال درمان ندارد اما ما در کلینیک فیزیوتراپی سیناطب با انجام درمان های توانبخشی مانند: فیزیوتراپی، مگنت درمانی و لیزر درمانی سعی در کاهش عوارض آن داریم.

چگونه می توان از ابتلا به فلج اطفال جلوگیری کرد؟

انجام واکسیناسیون به موقع و خوردن منظم قطره فلج اطفال در کودکان به منظور پیشگیری از ابتلا به فلج اطفال ضرورت دارد.

دیابت یک بیماری خاموش

با قندخون بالا عصب های بدن دچار اختلال عملکرد می شود و باعث ایجاد بیماری به نام نوروپاتی می شود. نوروپاتی می تواند در قسمت های مختلف بدن بروز کند اما شایع ترین قسمت درگیری، انتهای اندام های دست و پا می باشد که اصطلاحاً به این نوع درگیری عصب ها دستکش – جوراب گفته می شود. نوروپاتی می تواند با علت های مختلفی ایجاد شود از جمله قرار گرفتن در معرض سموم، سرب بالا، خوردن برخی داروهای با دوز زیاد و اشتباه، آسیب عصب با وسایل تیز و برنده، دیابت که شایع ترین این دلایل دیابت می باشد.

قندخون بالا چه علائمی دارد؟

بی حسی و کرختی در پاها

سوزش یا درد انگشتان

اسهال یا یبوست

سرگیجه

مشکلات گوارشی

ضعف و خستگی شدید

سوء هاضمه

مور مور و گز گز انگشتان

نوروپاتی دیابتی چگونه ایجاد می شود؟

قندخون بالا

مدت طولانی ابتلا به دیابت

سطح بالای چربی

استرس و تنش های عصبی

عوامل ژنتیکی

استعمال دخانیات و مشروبات الکلی

رژیم های ناصحیح غذایی

برای کنترل نوروپاتی از چه روش های درمانی باید استفاده کرد؟

نوروپاتی بیماری پیشرونده ای است که نیاز به انجام درمان های فیزیوتراپی، طب سوزنی، مگنت درمانی و لیزر درمانی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان یا مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 07137264710 – 09172424564 تماس بگیرید.

فیزیوتراپی: با تحریک های الکتریکی عصب انتهای اندام ها تحریک می شود و در نتیجه عملکرد عصب بهبود می یابد.

طب سوزنی: با تحریک نقاطی از بدن علاوه بر اینکه باعث تقویت عصب های محیطی می شود و با ترشح موادی طبیعی از بدن، باعث کنترل قندخون و تقویت عصب های حسی – حرکتی می شود.

در افرادی که به دلیل مشکلاتی از قبیل درد معده، مشکلات گوارشی، اختلالات کبد و کلیه و… قادر به خوردن داروهای مسکن نیستند،علاوه بر این افراد با قندخون بالا که در انجام برخی از درمان ها مانند تزریق داخل مفصل محدودیت دارند استفاده از طب سوزنی در بهبود بسیار مؤثر است.

لیزر درمانی: با توجه به آسیب عصب های دست و پا با انجام لیزر درمانی اعصاب ترمیم شده و به کنترل این بیماری کمک می کند.

سوپرلیزر پرتوان که در کلینیک فیزیوتراپی تخصصی سیناطب انجام می شود با تأثیر عمقی تر نسبت به سایر لیزرها سرعت و کیفیت ترمیم و درمان را بالاتر می برد.

مگنت درمانی: مگنت درمانی استفاده از جریان های مغناطیسی است که در علم پزشکی با نفوذ به عمق بافت عصبی باعث بهبود عملکرد اندام می شود.

با توجه به ماهیت پیشرونده بیماری نوروپاتی دیابتی هدف از درمان، کاهش عوارض آن می باشد. در کلینیک فیزیوتراپی تخصصی سیناطب بدین منظور از روش های درمانی توانبخشی مثل فیزیوتراپی، طب سوزنی، لیزر درمانی و مگنت درمانی استفاده می شود.

هدف از انجام فیزیوتراپی در نوروپاتی چیست؟

بهبود تعادل

حفظ عملکرد و حرکات فرد مبتلا

تقویت عضلات

بهبود حس اندام های بیمار

پیشگیری از تخریب بیش تر اعصاب

دیابت چه مشکلاتی را به دنبال دارد؟

آسیب به کلیه، معده، چشم، قلب و سیستم عصبی

بی حسی شدید در پا و لنگیدن

ضعف و ناتوانی در راه رفتن

مشکل تعادل حین ایستادن و راه رفتن و گاهی زمین خوردن

اختلالات پوستی

افتادن دمپایی از پا

ضعف در بالا آوردن مچ پا

چطور می توانیم از ابتلا به نوروپاتی دیابتی جلوگیری کنیم؟

خوردن دارو

ورزش منظم

کنترل وزن

داشتن رژیم غذایی کم نمک و کم شکر