طب سوزنی شیراز | درمان دیسک شیراز

Monthly Archives: آوریل 2017

طب سوزنی در شیراز

طب سوزنی شیراز , Acupuncture Shiraz

طب سوزنی یا سوزن درمانی که به زبان چینی به آن ژن جیو (ZHEN JIU) گفته می‌شود مهم‌ترین شاخه طب سنتی چینٰ است است که با فروکردن سوزن‌های بسیار نازک به نقاط خاصی از بدن که گذرگاه‌های انرژی دانسته می‌شوند باعث تسکیندرد و یا درمان مشکل خاصی از بیمار می‌شود. براساس تئوری طب سوزنی، این نقاط خاص بر روی مسیرهای خاصی از بدن با نام گذرگاه قرار دارند که انرژی حیات که در زبان چینی به آن «چی» (QI) گفته می‌شود در آنها جریان دارد.

پس از آن که طب سوزنی نیز به مانند سایر روش‌های طب سنتی در دنیا، از سیستم‌های پزشکی و بهداشتی چین حذف و با طب کلاسیک جدید جایگزین شده بود، در زمان مائو و به دلیل کمبود پزشک در چین، مجدداً بر سر زبان‌ها افتاد. طب سوزنی از اواخر قرن بیستم توسط پژوهشگران مورد پژوهش جدی علمی قرارگرفته‌است، هم از جهت نحوه اثر آن و پایه‌هایش و هم از جهت اثرهای بالینی‌اش. در گذشته‌های نه چندان دور توافقی میان پزشکان و درمانگران بر علمی بودن و مؤثر بودن اثرهای ناشی از درمان طب سوزنی حاصل نمی‌شد اما اکنون با آزمایش‌های بالینی گوناگون بر اثبات‌پذیری درمان و تسکین بیماری‌های مختلف دیگر اثر طب سوزنی چیزی فراتر از دارونما گشته‌است. مختلف.

طب سوزنی:

طب سوزنی به دو روش چینی و امریکایی انجام می شود. این روش درمانی، امروزه تنها تکنیک غیرجراحی است که می توان توسط آن به داخل بدن دسترسی داشت.

طب سوزن چینی از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه نیز در مشکلات مختلفی از جمله موارد زیر کاربر دارد:

سردرد

میگرن

استرس

اختلالات گوارشی مثل یبوست

کاهش و افزایش اشتها

کاهش و افزایش وزن

چین و چروک

اما طب سوزن امریکایی روشی نوین است که با آمدن این تکنیک تحولی عظیم در علم پزشکی جهت بهبود اختلالات اسکلتی – عضلانی و عصبی ایجاد شد.

طب سوزن امریکایی که با نام طب سوزن خشک شناخته شده است در رفع مشکلاتی مانند گرفتگی عصب سیاتیک، ساق پا، التهاب، خشکی شانه، درد مفاصل(زانو، کمر و ..)، دیسک، تنگی کانال نخاعی، گرفتگی عصب مچ دست و فلج عصب صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش به دلیل عمق نفوذ بیشتر سوزن، امکان ایجاد تغییرات در بافت های عمقی زیاد است.

طب سوزن خشک باید حتما توسط متخصص فیزیوتراپیست به دلیل شناخت کامل آناتومی بدن انجام گردد.

درمان دیسک شیراز

دیسک:

بیرون زدگی دیسک کمر و گردن به دلیل فشارهای زیاد در طول زندگی روزمره بسیار شایع است.

تکنیک های درمانی جدیدی جهت درمان آسیب دیسک از جمله مگنت تراپی، سوپر لیزر پر توان، طب سوزنی و تکنیک های تخصصی با دست انجام می گردد.

آسیب به دیسک کمر و گردن در موارد شدید با دردهای تیرکشنده در پا و دست همراه است.  بسیاری از بیماران با روش های غیر جراحی قابل درمان هستند و نیازی به شکافته شدن ستون فقرات و عوارض ناشی از جراحی نیست. متاسفانه شمار زیادی از بیماران از ابتدا به جراح مراجعه کرده و اقدام به جراحی می نمایند. گاهی اوقات بعد از جراحی نیز پس از گذشت مدت زمانی مجددا علائم بیمار بازمی گردد ودردهای تیر کشنده و بی حسی های قبل از عمل، دوباره به سراغ بیمار می آید.

بنابراین بی خطرترین و بهترین گزینه ی درمان جهت بیماران با آسیب دیسک کمر و گردن، درمان های غیر جراحی شامل مگنت تراپی، طب سوزنی، لیزر پرتوان و شاک ویو است.

کلینیک تخصصی سیناطب با حضور متخصص فیزیوتراپیست مجرب و مجهز به پیشرفته ترین تکنیک ها در درمان بسیاری از بیماران موفق بوده است.

طب سوزنی شیراز

طب سوزنی شیراز , Acupuncture Shiraz