خالی شدن زانو

خالی شدن زانو(giving way)عارضه ایست که به دنبال راه رفتن و یا بالا و پایین رفتن از پله رخ می دهد و به طور ناگهانی زانو خم شده و فرد مجبور می شود با کمک گرفتن از پای مقابل خود را نگه دارد.

خالی کردن زانو اگر ادامه دار شود بسیار خطرناک است ، چراکه باعث پارگی رباط زانو و آسیب به منیسک زانو می شود.

علائم خالی شدن زانو چیست؟

– درد شدید هنگام کشیدن و راست کردن پا

– محدود شدن دامنه حرکتی زانو

– حساس شدن زانو

– صدای سایش

– تورم

– لغزش و ناپایداری زانو در هنگام پیاده روی یا بالا رفتن از پله ها

– زمین خوردن به خاطر ناتوانی در حفظ تعادل

چرا زانوها خالی می شود؟

– ضعف ماهیچه های اطراف زانو

– کوتاهی عضلات پشت زانو

– پارگی منیسک

– پارگی رباط صلیبی

– نرمی غضروف

– در رفتگی کشکک زانو به طور مکرر

– وارد شدن آسیب ناگهانی، مخصوصاً وقتی که رباط های زانو و ماهیچه های اطراف آسیب ببینند

– شل شدن بافت اطراف زانو

– آرتروز زانو

خالی شدن زانو چه عوارضی می تواند به دنبال داشته باشد؟

معمولاً خالی شدن زانو در افرادی که از درد زانو رنج می برند اتفاق می افتد اما اگر این عارضه در ابتدا با درد هم همراه نباشد، باید آن را جدی گرفت زیرا خالی شدن زانو ممکن است باعث زمین خوردن و شکستگی استخوان ها شود.

راه های درمانی خالی شدن زانو چیست؟

در کلینیک فیزیوتراپی سینا طب با استفاده از معاینات بالینی که توسط متخصصین فیزیوتراپی مجرب صورت می گیرد، علت خالی شدن زانو مشخص شده و براساس آن، بهترین روش های درمانی غیر جراحی برای درمان بیمار بکار گرفته می شود.

مشکل خالی شدن زانو می تواند با درمان فیزیوتراپی و سوپر لیزردرمانی پرتوان بهبودی یابد.در صورت درمان به موقع امکان کنترل و پیشگیری از آسیب بیشتر وجود دارد.

فیزیوتراپی: با انجام تحریکات الکتریکی در فیزیوتراپی التهاب بافت های اطراف زانو کاهش می یابد و هم چنین با تقویت ماهیچه های اطراف مفصل، خالی شدن زانو بهبود می یابد.

لیزر درمانی: در صورتی که خالی شدن زانو همراه با درد باشد از جریان لیزر جهت تسکین درد استفاده می شود. علاوه بر این اگر علت خالی شدن زانو آسیب به رباط های زانو باشد با ترمیم رباط زانو توسط لیزر درمانی می توان به بهبود عملکرد مفصل زانو کمک کرد.

سوپر لیزر پرتوان که در کلینیک تخصصی سیناطب انجام می شود با تأثیر عمقی تر نسبت به سایر لیزرها سرعت و کیفیت ترمیم و درمان را بالاتر می برد.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان یا مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 07137264710 – 09172424564 تماس بگیرید.

برای پیشگیری از خالی شدن زانو چه باید کرد؟

افرادی که خالی شدن زانوی آنها به خاطر ضعف عضلات و یا ناتوانی در حفظ تعادل اندام ها باشد، می توانند با انجام ورزش های تعادلی و ورزش های تقویت عضله چهار سر، از خالی کردن مکرر زانوها جلوگیری کنند.

این نوشته در خالی شدن زانو ارسال و , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.