درد ساق پا

به دنبال رانندگی طولانی مدت یا راه رفتن طولانی و دویدن، فرد احساس سفتی، گرفتگی و درد در ناحیه ساق پا ( جلو یا پشت ساق) دارد که بعد از کمی فعالیت شروع شده و حتی تا چند دقیقه بعد از استراحت احساس درد باقی می ماند.

چرا درد ساق پا بوجود می آید؟

– گرفتگی ماهیچه پشت پا

– کوتاهی ماهیچه های پا و ران

– کشیدگی عضلات ساق پا

– کیست پشت پا

– تاندونیت (التهاب) و پارگی آشیل

– لخته شدن خون

– واریس

– تنگی کانال نخاعی و سیاتیک

– دیابت

علائم درد ساق پا چیست؟

– گرفتگی پشت ساق پا

– درد پشت ساق پا

– بی حسی

– تورم

– سفتی پشت پا

چگونه می توان درد ساق پا را درمان کرد؟

نحوه درمان درد ساق پا به علت بروز آن بستگی دارد، بنابراین جهت تعیین برنامه درمانی باید در ابتدا با معاینه بیمار درد ساق پا علت یابی شود.

درد ساق پا بسته به علتی که تشخیص داده می شود درمان های متفاوتی از جمله: فیزیوتراپی (الکتروتراپی، اولتراسوند)، لیزر درمانی، تکنیک دستی ، شاک ویو تراپی، مگنت تراپی و طب سوزنی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه درمان یا مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 07137264710 – 09172424564 تماس بگیرید.

• فیزیوتراپی : در جهت حفظ و بهبود حرکت، بهبود قدرت انجام می شود. هم چنین فیزیوتراپی به منظور درمان درد و التهاب ساق پا به کار می رود.

• لیزر درمانی : با تحریک مواد طبیعیِ ترمیم کننده که از خود بدن ترشح می شود باعث ترمیم بافت آسیب دیده ی ساق پا می شود.

سوپر لیزر پرتوان که جدیدترین تکنولوژی لیزر درمانی است، قدرت ترمیمی بسیار بالاتری نسبت به لیزر کم توان دارد. در کلینیک تخصصی سیناطب با دارا بودن سوپر لیزر پرتوان به درمان درد پا می پردازد.

• شاک ویو تراپی : با استفاده از نوعی جریان بافت آسیب دیده را ترمیم میکند. زمانی که درمان های دیگر برای رفع مشکل جواب نمی دهد، روش درمانی مناسبی برای ترمیم بافت ساق پا است.

• مغناطیس درمانی (مگنت درمانی) : در این روش با ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف ساق پا باعث تسریع فرآیند بهبود و درمان درد ساق پا می شود.

• طب سوزنی :  وقتی که ساق پا آسیب می بیند فیبرهای ماهیچه های ساق پا دچار گرفتگی شدید می شود که طب سوزنی با باز کردن گرفتگی های عمقی باعث بهبود می شود و از طریق آزاد سازی عروق خونی باعث تغذیه رسانی به بافت های آسیب دیده می شود. طب سوزنی ای که در کلینیک تخصصی سیناطب انجام می شود طب سوزن خشک آمریکایی است که به صورت تخصصی بافت پشت ساق پا را آزاد می کند.

• تکنیک دستی : تکنیک های تخصصی ای است که باعث کاهش درد ساق پا، بهبود حرکات و دامنه ی حرکتی ساق پا و بهبود بافت ساق پا می شود.

در افرادی که به دلیل مشکلاتی از قبیل درد معده، مشکلات گوارشی، اختلالات کبد و کلیه و… قادر به خوردن داروهای مسکن نیستند علاوه بر این افراد با قند خون بالا که در انجام برخی از درمان ها مانند تزریق داخل مفصل محدودیت دارند استفاده از این روش در بهبود درد بسیار مؤثر است.

آیا می توان از بروز درد ساق پا پیشگیری کرد؟

– اجتناب از نشستن طولانی مدت روی صندلی

– اجتناب از پوشیدن کفش های غیر استاندارد (با کف های صاف)

– اجتناب از ایستادن طولانی مدت

– اجتناب از ورزش های بدون آمادگی

– بالا و پایین نرفتن مداوم از پله

– استفاده از کفی مناسب کفش

– قرار دادن پاها روی دو بالش بعد از فعالیت

تمرین مناسب درد و گرفتگی ساق پا

نمونه درمان اختلال درد ساق پا در بیمار مبتلا به بیماری فیبرو مایالژیا در کلینیک فیزیوتراپی سیناطب

این فیلم متعلق به آقای دهقانی می باشد که به مدت 20 سال مبتلا به بیماری فیبرو مایالژیا بوده است، به گونه ای که به علت درد و گرفتگی های شدید قادر به حرکت نبودند و خوشبختانه بعد از گرفتن یک دوره درمان 10 جلسه ای در کلینیک فیزیوتراپی سیناطب درد و گرفتگی ایشان به طور چشمگیری کاهش یافت.

.

این نوشته در درد ساق پا ارسال و , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.